راهکار های شناخت خوراک دام باگاس سالم از تاریخ مصرف گذشته آن

هدف از این مطالعه بررسی امکان‌سنجی دامداری و به‌ویژه توصیه‌های تامین مواد مغذی برای مرحله ترانزیت و موفقیت در اجرای دقیق توصیه‌ها در یک مزرعه تجاری بود.

بسته به در دسترس بودن، به عنوان مثال، خوراک دام باگاس، تسهیلات مسکن یا تکنیک های تغذیه، مفاهیم تغذیه فردی باید برنامه ریزی و به طور مداوم اعمال شود.
گاوها سر میز غذا 4
گاوها سر میز غذا 4 – © Dr. جیکوب گرونولد
دکتر. یاکوب گرونوالد
نتیجه‌گیری
تغذیه و پرورش ترانزیت گاوهای شیری نقش عمده‌ای در بهره‌برداری از پتانسیل عملکرد و در حفظ سلامت حیوانات دارد. برای انتقال آرام از دوره خشکی و بارداری بالا به زایمان و اوایل شیردهی، در نظر گرفتن روابط فیزیولوژیکی ضروری است. همانطور که نشان داده شد، موفقیت می تواند برنامه ریزی شود، اما مستلزم اجرای مداوم توصیه های مربوط به مدیریت بهینه، پرورش و تامین مواد مغذی در تمام مراحل شیردهی است.

این همچنین شامل برنامه ریزی جیره بر اساس تجزیه و تحلیل خوراک است. حتی اگر بهینه سازی جیره همیشه با همه مواد مغذی، به ویژه در مورد مواد معدنی موفقیت آمیز نباشد، نتایج نشان می دهد که تغییرات تدریجی خوراک و تغذیه ثابت در دوره های شیردهی مربوطه منجر به موفقیت می شود.

مصرف خوراک دام از آخرین افزایش ممکن در انرژی و تراکم مواد مغذی جیره مهمتر است. در 6.7 MJ NEL در ماده خشک، انرژی دریافتی 13.4 MJ افزایش می یابد اگر ماده خشک مصرفی 2 کیلوگرم افزایش یابد. این مقدار انرژی اضافی را نمی توان با هیچ افزودنی جایگزین کرد.

مواد تثبیت کننده متابولیسم فقط باید به صورت هدفمند به دلایل هزینه استفاده شوند، به عنوان مثال. ب- در دوران نزدیک به تولد. در غیر این صورت، باید مراقب بود که جیره برای نشخوارکنندگان مناسب باشد یا از نظر ساختاری غنی باشد که از اختلال عملکرد شکمبه جلوگیری می کند. یک جیره متعادل عملکرد خوب شکمبه را تضمین می کند و علاوه بر افزایش مصرف خوراک، به استفاده کارآمدتر از علوفه نیز منجر می شود. یک پیش نیاز ضروری برای این امر بهترین کیفیت علوفه اساسی است.