زندانیانی که راه فرارشان تنها لوله و اتصالات گلپایگان بود

دو خروجی عمود بر ورودی اتصال سه راهی هستند. این نوع اتصالات معمولاً به منظور ادغام جریان سیالاتی است که از هر دو خروجی می آیند. با توجه به این عملکرد، مهم است که قطعه نیز به دلیل فشار تولید شده توسط جریان سیال، بتواند خود را نگه دارد.

به این ترتیب، لوله و اتصالات گلپایگان سه راهی با استفاده از طیف گسترده ای از مواد مانند فولاد ضد زنگ، چدن، مس، برنج، لاستیک و موارد مشابه ساخته می شوند.

در مقایسه با انواع قبلی اتصالات، شاخه ها برای ترکیب یا تغییر جهت جریان سیالات استفاده نمی شوند. در عوض، آنها به طور خاص در انتهای لوله‌ها قرار می‌گیرند تا جریان را در طول فرآیند تعمیر و نگهداری لوله متوقف کنند.

سیستم های هیدرولیک، اتصالات گاز و انواع دیگر سیستم های خنک کننده ممکن است از دوشاخه استفاده کنند.

بسته به شکل دهانه لوله، دوشاخه ها ممکن است در سوکت های شش ضلعی، مربعی، شکاف دار یا دایره ای برای قرار گرفتن در لوله وجود داشته باشند.

آنها معمولاً برای محافظت از مواد و جلوگیری از آسیب های ناشی از اکسیداسیون و هوازدگی، دارای یک پوشش مقاوم در برابر خوردگی بالا هستند.

مشابه کوپلینگ ها، اتصال لوله ها که در اندازه های مختلف هستند نیز وظیفه بوشینگ ها است.

آنها جمع و جور هستند و فضای زیادی را اشغال نمی کنند و به یک روش راحت و ناگهانی برای کاهش اندازه قطر بدون اشکالات زیادی اجازه می دهند.

اگر قطر لوله ها یکسان باشد، از زانویی معمولی استفاده می شود در غیر این صورت از زانویی کاهش دهنده استفاده می شود.

آنها به عنوان زیر طبقه بندی می شوند: آداپتورهای لوله قفل، آداپتورهای لوله افست، آداپتورهای لوله نر، آداپتورهای لوله زن، آداپتورهای رشته مستقیم، و غیره. به طور معمول آنها از فولاد، چدن، پلیمرها، برنج، آلومینیوم، برنز و مس ساخته می شوند.