سنگ‌های فلزی مهم ترکیباتی از گوگرد دارند

بسیاری از سنگ‌های فلزی مهم ترکیباتی از گوگرد، اعم از سولفید یا سولفات هستند. برخی از نمونه های مهم عبارتند از گالن (سولفید سرب، PbS)، مخلوط (سولفید روی، ZnS)، پیریت (دی سولفید آهن، FeS2)، کالکوپیریت (سولفید آهن مس، CuFeS2)، گچ (سولفات کلسیم دی هیدرات، CaSO4∙2H2O) و باریت. سولفات باریم، BaSO4)، سنگ معدن های سولفیدی عمدتاً به دلیل محتوای فلزی آن ها ارزش گذاری می شوند.

پودر گوگرد پاستیلی از پر کاربردترین و بهترین انواع کود است که دارای مزایا و نکات مثبت بسیار زیادی می باشد و نسبت به سایر نمونه های آن در بازار مرغوبیت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه تری دارد.

اگرچه فرآیندی در قرن هجدهم برای ساخت اسید سولفوریک توسعه یافت که از دی اکسید گوگرد به دست آمده از سوزاندن پیریت استفاده می کرد. زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی حاوی ترکیبات گوگردی هستند.

در گوگرد، آلوتروپی از دو منبع ناشی می‌شود: (1) حالت‌های مختلف پیوند اتم‌ها به یک مولکول واحد و (2) بسته‌بندی مولکول‌های گوگرد چند اتمی به شکل‌های مختلف کریستالی و آمورف حدود 30 شکل آلوتروپیک گوگرد گزارش شده است.

گوگرد گرانول معدنی درصد پایین تری نسبت به گوگرد های پتروشیمی با پایه گازی گوگرد خالص دارد ولی گوگرد های پتروشیمی درصد گوگرد خالص بسیار بالا و رنگ زرد پر، رنگ دارند.

اما برخی از آنها احتمالاً مخلوطی هستند. تنها هشت مورد از 30 مورد منحصر به فرد به نظر می رسند. پنج حلقه‌ای از اتم‌های گوگرد و بقیه شامل زنجیره‌هایی هستند.

در آلوتروپ رومبوهدرال، به نام ρ-گوگرد، مولکول ها از حلقه هایی از شش اتم گوگرد تشکیل شده اند. این فرم با درمان تیوسولفات سدیم با اسید هیدروکلریک سرد و غلیظ، استخراج باقیمانده با تولوئن و تبخیر محلول برای ایجاد کریستال های شش ضلعی تهیه می شود. ρ-گوگرد ناپایدار است و در نهایت به گوگرد orthorhombic (α-sulfur) باز می گردد.

بین تمامی محصولاتی که در حوزه کشاورزی استفاده می گردد، گوگرد مایع کشاورزی و کود سیاه یکی از اساسی ترین آنها بوده که برای تقویت خاک جهت رشد موثر است.

دومین کلاس آلوتروپیک عمومی گوگرد، مولکول های حلقه ای هشت عضوی است که سه شکل کریستالی آن به خوبی مشخص شده است.

یکی از آنها شکل ارتورومبیک (اغلب به طور نامناسب لوزی نامیده می شود)، α-گوگرد است. در دمای کمتر از 96 درجه سانتیگراد (204.8 درجه فارنهایت) پایدار است.

تامین گوگرد کشاورزی معدنی و صنعتی با خلوص بالا در بسته بندی های درخواستی و ارسال آن به تمام نقاط تهیه می شود.

یکی دیگر از آلوتروپ های حلقه کریستالی S8 شکل مونوکلینیک یا β است که در آن دو محور کریستال عمود هستند، اما محور سوم با دو محور اول یک زاویه مایل تشکیل می دهد.

هنوز برخی ابهامات در مورد ساختار آن وجود دارد. این اصلاح از 96 درجه سانتیگراد تا نقطه ذوب، 118.9 درجه سانتیگراد (246 درجه فارنهایت) پایدار است. دومین آلوتروپ cyclooctasulfur monoclinic شکل γ است که در تمام دماها ناپایدار است و به سرعت به α-گوگرد تبدیل می شود.

  • منابع:
    1. sulfur

  • تبلیغات:
    1. خدمات اینترنتی پروپوزال زیست محیطی
    2. برنده توپ طلای سال آینده را شما انتخاب کنید
    3. استفاده از ست سرم برای دکور منزل
    4. استفاده از سطل در ساخت تانک جنگی