شکلات پذیرایی کیلویی که یک کیلوی آن یک کیسه می شود

هنگامی که میوه درخت کاکائو بالغ و فرآوری می شود، خمیری تولید می شود که با کره کاکائو مخلوط می شود تا شکلات به دست آید . فقط کره کاکائو باعث شکلات سفید می شود.

این غذا برای قرن ها مصرف می شد، مایاها آن را نوشیدنی خدایان با خواص الهی می دانستند. بارها به عنوان ادای احترام به خدایان تقدیم می شد.

شکلات جای تعجب نیست که آنها در مورد این غذا این گونه فکر می کردند که با وجود طعم تلخ، پس از مصرف احساس خوشایندی ایجاد می کند و فواید بی شماری برای بدن به همراه دارد.

به دلیل ترکیبات فلاونوئیدی، غذایی با خواص آنتی اکسیدانی بسیار زیاد است. علاوه بر این، حاوی فنیل اتیلامین و تئوبرومین است و بنابراین مصرف آن باعث بهبود خلق و خو می شود و اثرات محرکی دارد.

ما تانن ها را هم پیدا می کنیم، اما به دلیل ویژگی هایی که در این ماده غذایی دارند، به راحتی جذب نمی شوند و هیچ تاثیری روی بدن ما ندارند.

شکلات امروز
امروزه انواع شکلات پذیرایی کیلویی با متنوع ترین ترکیبات را پیدا می کنیم.

شکلات به دلیل ترکیبات آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، غذایی است که برای مدت طولانی بدون نیاز به مواد نگهدارنده در شرایط خوبی باقی می ماند. بنابراین سعی کنید شکلاتی را انتخاب کنید که تا حد امکان فهرست کوتاهی در مواد تشکیل دهنده داشته باشد.

بسیاری از شکلات ها با شیر مخلوط می شوند. پروتئین شیر اثرات آنتی اکسیدانی و سایر فواید کاکائو را مهار می کند به همین دلیل است که مصرف آن بدون شیر یا خالص بهترین گزینه است.

یکی دیگر از مواد بسیار رایج و مضر شکر است . ما در مورد اثراتی که شکر بر بدن ما می گذارد، نمی پردازیم، بلکه به تأثیر آن بر روی شکلات می پردازیم و این چیزی است که آن را به یک محصول اعتیاد آور تبدیل می کند و با فواید عالی آن تداخل می کند.