سرامیک طرح فرش ساخته شده از پر قو!

امکان جایگزینی بخشی از فرمول بچ های سرامیکی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این تحقیق امکان استفاده از ضایعات گرانیت آپلیتیک حاصل از تولید سنگ ابعادی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

این ضایعات در صربستان جایگزینی کم هزینه برای فلدسپات محسوب می شود. ضایعات پودری آسیاب شده به صورت تحلیلی مورد آزمایش قرار گرفت تا محتویات شیمیایی و کانی‌شناسی، توزیع اندازه ذرات و سایر خواص مهم آن آشکار شود.

کاشی‌های سرامیکی و سرامیک طرح فرش حاوی ضایعات گرانیت آپلیتیک (GW) و مخلوط GW / خاک رس خام (CGW) به‌صورت هیدرولیکی فشرده شدند و خواص سرامیکی و فنی تعیین شد. این ضایعات می تواند به عنوان پرکننده در هنگام شکل گیری، خشک کردن و پختن عمل کند.

از آنجایی که محتوای بالای کوارتز به کنترل انقباض کمک می کند و به دلیل ماهیت فلدسپاتیک آن به عنوان یک عامل شار در دماهای بالا عمل می کند.

ضایعات در تولید کاشی و سرامیک مطلوب یافت شد، زیرا مقادیر به دست آمده مدول گسیختگی و جذب آب به ترتیب 28.68 مگاپاسکال و 1.33 درصد بود.

پارامترهای تعریف شده در سری استانداردهای EN ISO 10545 بر روی یک کاوشگر نیمه صنعتی آزمایش شدند و تعیین کردند که این ترکیب از مواد (بدون افزودن کوارتز) ممکن است به طور موثر برای تولید کاشی‌های سرامیکی کف استفاده شود.

استفاده از مواد زائد با اجتناب از دفن زباله به مدیریت پایدار و راه حل های سازگار با محیط زیست کمک می کند، در حالی که در عین حال امکان حفاظت از ذخایر کمیاب فلدسپات طبیعی را فراهم می کند.
چشم انداز
در همان منطقه استخراجی، ضایعات گرانیت سال ها با موفقیت بازیافت شده است; پس از جداسازی مغناطیسی بیوتیت، یک مخلوط کوارتز-فلدسپات به دست می‌آید که برای بخش سرامیک، به‌ویژه ظروف سنگی چینی (FeO tot ≤ 0.15 درصد وزنی) کاملاً مناسب است.

از آنجایی که ارتوگنیس ها محصول دگرگونی سنگ های گرانیتوئیدی هستند، ممکن است کاربردهای مشابهی در بخش مواد معدنی صنعتی داشته باشند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.